Translate

1.10.2015

Vahausta ja öljyämistä










Olen hieman toipuneella oikealla kädelläni (kipeytyi kesän rankassa remontissa) sitten vaan vahannut, maalanut, öljynnyt ja toivonut, ettei tulisi kovin sateista... Ja hieronut särkyvoidetta kipuiselle kyynerpäälle.

Jotenkin juuri maalausliike on kaikkein pahin liike ja käsivarsi heti kipeytyy uudelleen siitä puuhasta. =( Olen koettanut maalata vasemmallakin kädellä mutta ei se onnistu...



Nyt on taas niin kipeä käsivarsi etten voi edes kärpästä läpsäistä lätkällä kuoliaaksi... Sellainen yhtäkkinen liike sattuu kyynerpäähän ja lihakseen kyynerpään ja ranteen välillä. Ehkä se märkätilojen lattioiden rikkihakkaaminen oli vähän liikaa ja niiden betonimöhkäleiden roudaus. Hani käskee mennä näyttämään käsivartta arvauskeskukseen, mutta olen itsepäinen ja läträän käsivarteen vaan särkyvoidetta.

Sää alkaa jo tapella tällaisia touhuja vastaan, mutta tsekkailin säätiedotuksista kosteusprosentteja ja päätin että nyt ne ON tehtävä jos aikoo tämän vuoden puolella saada väriä pintaan. Syksy on jo tosiasia ja säät ovat kosteat eivätkä käsittelyt enää kuivu kunnolla...






Terassi on öljytty jälleen lämpimän ruskeaksi, samoin sen portaat. Ne kärsivätkin hirmuisesti siitä kesän remontista jossa tosiaan tonnikaupalla painavaa sementtiä yms raahattiin omin käsin ulos talosta ja kipattiin siirtolavaan. Portaat olivat jostain kohdin melkein valkoiset muistona siitä rehkinnästä...


Meidän mielestämme terassilaudan urat ovat rumannäköisiä ja hankala pitää puhtaana, joten
meidän terassilaudat on asennettu näin päin.






Oravalle pitää laitella joka päivä jotain herkkuja kuistille...


Vahasin harmaaksi tämän talon entiset saunanlauteet, joista tehdään jossain vaiheessa terassille penkit. Pöytä sinne tehdään poisheitetyn metallisängyn pohjalaudoista jotka nekin vahasin. Onneksi ne ovat jo kuivuneet. Minä niin olin haaveillut Taloon.comin terassikalusteista mutta ei minulla ikinä ole sellaista rahaa jonka ne maksavat. Minun kuukausitulonikin ovat vähemmän! =)
Niinpä ne tehdään itse.



Piharakennuksia ei enää valitettavasti ehdi pintakäsittelemään. Mun käsivarsi ei vaan jaksa. Pitänee kantaa maalipöntöt piharakennuksesta sisätiloihin odottamaan talven ajaksi. Maalaustyöt jääköön ensi kevääseen. Samoin kuin itse talon ulkoseinien uudelleenmaalaus, jotta pinta pysyisi vuosia hyvänä. Mistähän saisi korinosturin lainaksi viikoksi ensi kevääksi/kesäksi, edullisesti?






Ei kommentteja: